zaterdag 7 juli 2012

Caudalie Beauty Elixir

Onlangs schafte ik een aantal producten uit de apotheek aan, waaronder het befaamde ' Beauty Elixir' van Caudalie. Op het internet vond ik heel wat lovende reviews hier over dus dat wilde ik natuurlijk zelf ook graag eens proberen. Het Elixir bestaat in twee formaten, een mini van 30 ml voor 9 euro en een groter formaat van 100 ml voor 28 euro. Niet heel erg goedkoop dus. Op het flesje staat dat het elixir zorgt voor ' smoothing and a glowing complexion '. Well does it now ? 






Het product komt in een flesje met een verstuiver. Dit is voor mij een klein minpuntje. Op de een of andere manier heb ik altijd het idee dat producten met een verstuiver veel sneller op gaan. Omdat dit geen goedkoop product is, spring ik er zuinig mee om. Een à twee maal verstuiven en mijn volledige gezicht is lekker verfrist. Dan komt minpunt nummer twee, er zit pepermuntolie in het elixir. De geur die daar bij komt kijken vind ik niet zo fijn, maar dat is persoonlijk, en de eerste paar keren dat ik het elixir op sprayde, prikte het wat op mijn gezicht. Na een aantal keer gebruiken is dit wel weggegaan, het is kwestie van gewenning denk ik. 




Elke ochtend en avond, na mijn facewash + toner gebruik ik dit elixir, om daarna mijn serum en dag - of nachtcrème aan te brengen. Aanvankelijk zag ik niet veel verschil en begreep ik ook niet goed wat er nu zo speciaal aan was. Maar na een dikke week/twee weken gebruik begrijp ik het volledig. Mijn gezicht ziet er "helderder" en wakkerder uit en inderdaad, ik krijg wel een beetje een glowing complexion ervan. Is dit een musthave ? Mwa, ik gebruik het graag en zal het denk ik wel opnieuw kopen. Ik moet het waarschijnlijk ook nog iets langer gebruiken om er echt 'verslaafd' aan te raken, zeg maar. Het is enkel jammer dat het product niet zo zuinig in gebruik is. Na een tweetal weken gebruik is mijn flesje van 30 ml halfleeg en dan spring ik er nog behoorlijk zuinig mee om. Dat maakt dat dit wel een duur grapje kan worden. Daarom dat ik ook zeg dat dit geen musthave is. Al kijk ik er stiekem wel al naar uit om een nieuwe, grote fles te kopen, maar ssst ! Het kleine flesje is overigens wel erg handig om mee te nemen op reis of voor in de handtas. Voorts vind ik het flesje erg leuk en chique staan in mijn badkamer, er is zeker en vast op de details gelet. Zo staat er een druivenrank op geprint en op de dop staat het woord Caudalie ingeprint. 




Zijn er nog fans van het Beauty Elixir ? 

Ik ben echt wel benieuwd geworden naar meer van Caudalie, dus je mag zeker binnenkort wat meer verwachten over dit merk hier bij mij !

xoxo !

7 opmerkingen:

  1. spijtig dat het zo snel leeg is :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze al regelmatig zien passeren op YouTube en was er ook benieuwd naar! Klinkt erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt niet zo geweldig. Ik hou ook niet zo van die pepermuntlucht, moet ik altijd denken aan die lieve dametjes die constant op pepermuntjes sabbelen. Dat hij zo snel op is, is ook zo jammer. Mm geef mij dan maar een zuiniger en goedkoper product.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het beauty elexir heb ik nog niet geprobeerd maar ben er wel benieuwd naar !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet daar echt dringend eens iets van uitproberen he! Maar ik ga noohooit naar de apotheek!
    Let me know als je er verslaafd aan raakt he :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog nooit getest. Weet ons te zeggen of je nog steeds enthousiast bent eens het flesje leeg is :)

    BeantwoordenVerwijderen