donderdag 24 mei 2012

Max Factor False Lash Effect VS CoverGirl Lash Blast




Een tijdje terug kocht ik twee mascaras waarvan het mij achteraf opviel dat ze beide wel héél erg goed op elkaar leken. De twee in kwestie zijn beide hoog aangeprezen in de beautyblogwereld, de MaxFactor False Lash Effect en de CoverGirl Lash Blast mascara.


Wat maakt nu de gelijkenissen ? Wel, ten eerste zien er er allebei exact hetzelfde uit : de paarse huls met de schuin afgesneden dop. En ook de borsteltjes zijn identieke tweelingen. Hebben ze dan ook dezelfde werking ? Mijn antwoord is voluit ja ! Ik gebruik de twee door elkaar en kan nooit zeggen welke ik nu precies heb gebruikt eenmaal mijn mascara is opgebracht. Met andere mascaras zie ik meteen aan mijn wimpers welke ik nu op heb, deze twee kan ik niet uit elkaar houden. Kijk zelf maar even mee : links CoverGirl, rechts MaxFactor. Zie jij een verschil ? Eh en let niet op mijn schele uitdrukking, lange nachten aan mijn thesis hebben voor een vermoeide blik gezorgd.








Verschilt er dan niets ? Ja toch wel, de prijs ! De mascara van MaxFactor kost iets van een 17 euro, ik kocht hem zelf tijdens een actie in het kruidvat aan 12 euro. Die van CoverGirls kost iets van een 9 euro en is te koop bij Delhaize. 
Hoewel het zeker geen slechte mascaras zijn, ga ik geen van beide opnieuw kopen. Het borsteltje is me iets te hard. Het schuurt haast als ik hiermee langs mijn wimpers ga. Het zal misschien aan mij liggen want die van MaxFactor is héél populair bij ons, die van CoverGirl is erg populair aan de overkant van de oceaan. Overigens vind ik het resultaat echt niet zo wauw. Zoveel volume geven ze beide niet, wel wat lengte maar niet overdreven. Misschien met 25 lagen wel maar dat is nu ook weer niet de bedoeling. It must be me want er zijn er velen die hier helemaal gek van zijn. 



Als ik dan ook een tip mag geven : koop die van CoverGirl, is haast 8 euro goedkoper en daar kan je wel iets anders mee doen ;-) ! MaxFactor heeft ook regelmatig kortingsacties in het kruidvat dus daar kan je ook altijd op wachten want 17 euro voor deze mascara vind ik persoonlijk teveel. 

Oh en wat de gelijkenissen betreft : beide merken zijn afkomstig uit de stal van Proctor & Gamble, dat verklaart misschien waarom ze zo op elkaar lijken. Wat zeg ik, ze zijn identiek ! 

Wat denken jullie ?

Lots of love 
xoxo !

15 opmerkingen:

  1. Het klopt idd, Cover Girl en Mf zijn zusterbedrijven. Als je goed oplet hebben ze veel producten met dezelfde verpakking, maar een iets andere kleur en design. CG is wel spijtig genoeg moeilijker verkrijgbaar hier :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lang leve de Delhaize! Heb de CG versie ook al gekocht, de originele versie dan, in de orangje verpakking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga zeker eens bij Delhaize kijken dan want ik vind de mascara van Max Factor echt heel goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga zeker eens kijken! ps: doe je al mee aan mijn win-actie van elf?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo jammer dat mijn Delhaize geen CoverGirl heeft :( dan maar online bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wist niet dat ze bij Delhaize covergirl hadden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne vergelijking! En wie weet zijn ze wel identiek...heb nog zo'n verhaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat lijken ze op elkaar zeg! Je ziet ook echt geen verschil qua kwaliteit, lengte van je wimpers enzo, amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goede tip, het zijn duidelijke dupes van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe frapant dat ze knal hetzelfde zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow deze lijken inderdaad erg op elkaar! Ik was al lang benieuwd naar beiden, maar nu moet ik er maar een meer uitproberen :D

    BeantwoordenVerwijderen